„Working and living in Poland” – rzetelne informacje o pracy i życiu w Polsce
Dynamiczne zmiany na rynku pracy sprawiają, że coraz więcej cudzoziemców przyjeżdża lub chce przyjechać do Polski, aby pracować. Dużym wyzwaniem dla Służb Zatrudnienia jest w tej sytuacji udzielanie rzetelnych i kompleksowych informacji na temat warunków życia i zatrudnienia obcokrajowców w RP. Dlatego powstał projekt „Working and living in Poland”. Nowoczesna platforma informacyjna, na której w jednym miejscu dostępne będą informacje na temat warunków życia i pracy w Polsce.
„Working and living in Poland” ma być miejscem, w którym cudzoziemcy z całego świata będą mogli znaleźć sprawdzone i kompleksowe informacje na temat życia i pracy w Polsce. Co więcej, możliwe będzie zadawanie pytań konsultantom w trakcie rozmowy telefonicznej lub rozmowy na czacie. Projekt „Working and living in Poland” ma ruszyć 1 stycznia 2025 r. Wnioskodawcą jest Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (MRPiPS) w partnerstwie z Komendą Główną Ochotniczych Hufców Pracy (KG OHP), której częścią jest „Zielona Linia”.
Wielojęzycznie i wielokanałowo
Głównym celem projektu, powstania platformy „Working and living in Poland”, jest stworzenie miejsca, w którym cudzoziemcy będą mogli w różnych językach zarówno przeczytać informacje, jak i zadać pytanie konsultantom.
Dodatkową zaletą „Working and living in Poland” będzie to, że pytania będzie można zadawać kilkoma dostępnymi kanałami, takimi jak: rozmowa telefoniczna (infolinia), czat, mail, Messenger.
Sprawna obsługa przez doświadczonych konsultantów
„Zielona Linia” od wielu lat udziela informacji dotyczących zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Ponadto jej częścią jest serwis powroty.gov.pl, w którym konsultanci odpowiadają na pytania związane z powrotem do ojczyzny, m.in. formalnościami przed i po przyjeździe.
Zarówno wiedza, jak i doświadczenie oraz potencjał rozwojowy „Zielonej Linii” może przynieść wymierne korzyści w tworzeniu kompleksowego źródła wiedzy, jakim ma być „Working and living in Poland”.
Nie tylko dla cudzoziemców
Warto dodać, że portal i contact centre „Working and living in Poland” będzie przeznaczony nie tylko dla cudzoziemców przebywających za granicą lub tych, którzy już przebywają w Polsce i są zainteresowani informacjami dotyczącymi pracy i życia w Polsce, ale także dla polskich pracodawców, zainteresowanych zatrudnieniem obcokrajowców. Konsultanci będą, podobnie jak teraz na infolinii „Zielonej Linii”, udzielać informacji na temat dokumentów i innych formalności, niezbędnych do legalnego pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w RP.
Usługi w ramach serwisu internetowego
„Working and living in Poland” jako nowoczesna platforma będzie oferowała różne usługi w ramach serwisu internetowego. Będą to m.in.:
- Formalności przed przyjazdem do Polski
- Formalności po przyjeździe do Polski
- Kreator i tłumacz CV
- Blok poświęcony wsparciu psychologicznemu
- Kodeks pracy w pigułce
- Dział kulturowy
- Warunki życia i pracy w Polsce
- Rządowe aplikacje mobilne – wykaz z krótkim opisem funkcjonalności
- Aktualności