• Kontrast strony

FE_POWER_poziom_pl2021 11 EFS

Obowiązkowym elementem mobilności europejskich jest ewaluacja i upowszechnianie rezultatów działań. Wielkopolska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy w Poznaniu otrzymała dofinansowanie do projektu „Praktyki zagraniczne – pierwszy krok w zawodowej Europie” z Funduszy Europejskich ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”. W ramach jego podsumowania 8 grudnia 2021 roku w Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży odbyło się spotkanie młodzieży z kadrą kaliskich jednostek OHP, w tym Komendantem Hufca Pracy 15-1 panią Iwoną Mikołajczyk, Dyrektorem CEiPM panem Pawłem Furmanem, koordynatorem lokalnym/specjalistą ds. programów, opiekunami i specjalistami ds. rozwoju zawodowego. Po powrocie drugiej grupy z Niemiec wszyscy uczestnicy, zgodnie z zapisami umowy, sporządzili raporty z odbycia praktyk w systemie Mobillity Tool+. Ewaluacja została również przygotowana na podstawie trzech etapów recenzji przez uczestników, opiekunów i instruktorów nauki zawodu. Ankiety pozwalały wyrazić indywidualne opinie dotyczące, oprócz rozwoju zawodowego i osobistego, także efektywności przygotowania językowego, psychologicznego i kulturowego oraz warunków zakwaterowania, wyżywienia i rekreacji. Wszyscy oświadczyli, że choć staż zagraniczny nie był ich obowiązkową częścią kształcenia, to jednak widząc różnorodne korzyści, chętnie aplikowali o możliwość wyjazdu. Jako główne powody udziału w stażu uczestnicy podali: podwyższenie kompetencji zawodowych, możliwość mieszkania za granicą i poznania nowych osób, możliwość nauki lub udoskonalenia znajomości języka obcego, rozwinięcie umiejętności osobistych, np. adaptacji w nowym środowisku, podniesienie swojej wartości na polskim i europejskim rynku pracy oraz możliwość poznania innych metod nauczania. Młodzież nie zgłosiła negatywnych uwag do miejsca odbywania praktyk, wykonywanych czynności i programu praktyk. Uczniowie mogli wyrażać swoje opinie również w trakcie rozmów indywidualnych z mentorem, koordynatorem ze strony organizacji przyjmującej i wysyłającej podczas wizyty w miejscach praktyk – opiekunem polskim. Pracodawcy i pracownicy firm podkreślali duże zaangażowanie młodzieży w wykonywane czynności, zgodne z programem nauczania. Uczestnicy nie chcieli nic zmieniać i podkreślali, że było to dla nich satysfakcjonujące doświadczenie.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.