• Kontrast strony

Sprawna komunikacja jest bardzo ważnym elementem w relacjach międzyludzkich zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej. Taki temat został poruszony na zajęciach z uczestnikami HP w Jeleniej Górze (Dolnośląska WK), które odbyły się w tamtejszym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP.

Uczestnicy poznali zasady dobrej i skutecznej komunikacji. Dowiedzieli się dlaczego umiejętność komunikowania jest ważna, co warto mówić, a czego unikać oraz jak wprowadzić zmiany, które odmienią sposób porozumiewania. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że niektóre zwroty powszechnie używane mogą być negatywne i mieć niekorzystny wpływ na relacje. Uczestnicy zajęć zrozumieli, że skuteczna komunikacja wpływa na satysfakcję z pracy, poprawia samopoczucie, ale też zwiększa produktywność.

komunikacja

Zapewne każdy chce być akceptowany, mieć wsparcie w różnych sytuacjach, dlatego skuteczna komunikacja to podstawa. W celu rozwijania zdolności interpersonalnych przeprowadzone zostały ćwiczenia, w których uczestnicy chętnie brali udział. Podawali przykłady „złej” komunikacji i wyjaśniali w jaki sposób wpływa ona na pracę. Na zakończenie wspólnie przećwiczono proces komunikowania, co okazało się świetnym sposobem poznania przyczyn wszelkich nieporozumień.

Tekst: Monika Barycka – doradca zawodowy MCIZ Jelenia Góra
Zdjęcia: Maciej Mastalarz – pośrednik pracy MBP Jelenia Góra

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.