• Kontrast strony
Wycieczka uczestników HP Polkowice

„Wakacje z OHP ” w HP Polkowice (Dolnośląska WK)  tradycyjnie rozpoczęliśmy wyjazdem na wycieczkę. W tym roku obraliśmy na celownik Kopalnię Złota w Złotym Stoku. Na miejsce zbiórki, w porannych godzinach, każdy z uczestników przybył jeszcze przed czasem. Wszyscy zapakowaliśmy się do busa, którym już niejednokrotnie podróżowaliśmy po naszym pięknym Dolnym Śląsku. Po krótkim przywitaniu zostały przeprowadzone pogadanki na temat bezpieczeństwa w podróży oraz podczas całodniowego pobytu na wycieczce.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce mocno prażyło już słońce. Z uśmiechem na twarzy i ulgą wchodziliśmy do podziemnej trasy turystycznej w Kopalni Złota. Pani Weronika – przewodnik wycieczki –opowiadając historyczne ciekawostki przeprowadziła nas przez Sztolnię Gertruda, pełną zakamarków i prawdziwych ciekawostek, jak skarbiec i pracownia alchemiczna. Dotarliśmy do jedynego w Polsce Podziemnego Wodospadu w Sztolni Czarnej. Kiedy jechaliśmy „Podziemną Pomarańczową Kolejką” oczy otwierały nam się coraz bardziej z zaciekawienia, a wrażenia i emocje sięgały zenitu. Młodzież oraz wychowawcy po spotkaniu z duchem kopalnianym Gertrudy w „popłochu uciekli” popływać łódką po zalanej sztolni.

Czas na przerwę, posiłek i pamiątkowe zakupy minął szybko, bo już czekała na nas jedyna w Europie Średniowieczna Osada Górnicza. Przenieśliśmy się w swoistą podróż w czasie, w trakcie której poznaliśmy początki wydobycia złota. To niesamowite przeżycie wypróbować różnych drewnianych machin, które ułatwiały pracę górnikom. Wszyscy byli zaciekawieni i chętnie przejechali się czołgiem Leonarda Da Vinci!

Środa upłynęła błyskawicznie, a na koniec wycieczki pojawiły się grzmoty i średniowieczna ulewa. To dopiero początek „Wakacji z OHP” na kolejne atrakcje zapraszamy wszystkich uczestników!

Wycieczka została zorganizowana dla młodzieży HP Polkowice przy udziale dofinansowania z Urzędu Gminy Polkowice oraz Dolnośląskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy we Wrocławiu. Dziękujemy bardzo za współpracę.

Zapraszamy na fanpage HP Polkowice:  https://www.facebook.com/hppolkowice

Migawki z wycieczki do Kopalni Złota w Złotym Stoku 5

Migawki z wycieczki do Kopalni Złota w Złotym Stoku 6

Migawki z wycieczki do Kopalni Złota w Złotym Stoku 7

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.