• Kontrast strony

Weekend rozpoczęliśmy wyjazdem do miejscowości Sintra, gdzie zwiedziliśmy najciekawszy obiekt tej miejscowości Quinta de Regaleira -letnią rezydencję Carvalho Monteiro, ekscentrycznego milionera, który wybudował piękny pałac wraz z niezwykłym, magicznym i tajemniczym ogrodem. Spacerując po parku, natknęliśmy się na liczne oczka wodne, jaskinie, fontanny, piękną kaplicę, mury i wieże obronne czy tajemniczo brzmiącą Studnię Inicjacji, która stanowić miała połączenie między niebiosami a ziemią. Cały ogród przepełniono symboliką, tworząc z niego iście mistyczne miejsce. Neomanueliński pałac również pełen jest magicznych zakamarków, takich jak tajemnicza biblioteka czy znajdujące się na dachu laboratorium alchemika, strzeżone przez gargulce. Na koniec pobytu zostawiliśmy sobie położony w centrum miasta Pałac Narodowy, który jest najlepiej zachowanym, jak i najdłużej użytkowanym pałacem królewskim w Portugalii. Jadąc Parkiem Narodowym Sintra – Cascais dotarliśmy na najdalej wysunięty punkt lądu stałego Europy Cabo da Roca. Kolejnym punktem wycieczki była popularna atlantycka plaża Gincho Beach, gdzie główną atrakcją są ogromne fale. Zobaczyliśmy również przepaść Boca do Inferno często tłumaczone jako Wrota Piekieł, Gęba Piekieł lub Piekielne Usta. Ostatnim punktem sobotniej wycieczki było zwiedzenie Sanktuarium Chrystusa Króla w Almadzie. Sanktuarium składa się z monumentu z 218 metrową rzeźbą przedstawiającą postać Jezusa Chrystusa z wyciągniętymi ramionami oraz kościoła poświęconego Najświętszemu Sercu Pana Jezusa. Z tarasu widokowego można zobaczyć panoramiczny widok na Lizbonę, rzekę Tag oraz Most 25 kwietnia. W niedzielę po śniadaniu wyruszyliśmy metrem w miasto. Pierwszym punktem było zwiedzenie największego Oceanarium w Europie. Znajduje się tu flora i fauna z Oceanu Atlantyckiego, Spokojnego, Indyjskiego i Arktycznego. Największe wrażenie zrobił na nas wybieg z pingwinami. Następnie udaliśmy się na stadion piłkarski w Lizbonie czyli Estadio da Luz – stadion klubu Benefica. Ciekawostką są orły, które są atrakcją dla zwiedzających. Benfica Lizbona ma w herbie złotego orła dlatego przed każdym meczem żywe orły są puszczane w niebo, przelatują nad boiskiem, co stanowi od lat rytuał i tradycję. Zwiedzanie stadionu Benefiki było bardzo przyjemnym doświadczeniem. Poznaliśmy historię klubu i stadionu. Weekend minął nam bardzo szybko, ale zobaczyliśmy i zwiedziliśmy wiele fajnych i ciekawych miejsc. Od poniedziałku poznajemy tajniki kuchni portugalskiej na praktykach. Pozdrawiamy z gorącej i upalnej Lizbony. Grupa realizuje projekt „zGotuj sobie przyszłość” w ramach projektu systemowego „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Tekst : Agnieszka Januszowska – komendant HP 1-48

20210712_portugalia5_sanktuarium
20210712_portugalia6_oceanarium
20210712_portugalia7_benfica

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.