• Kontrast strony

Masz pomysł na biznes, a może już prowadzisz własną działalność? Chcesz aby Twoja firma zaczęła sprawnie śmigać w Sieci? Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych. To świetne miejsce, które pozwoli ci dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów i zyskać rozgłos.

Samo założenie profilu w social media to sprawa stosunkowo prosta. Natomiast umiejętne prowadzenie takiego konta wymaga już czasu, dobrej organizacji, kreatywności i zaangażowania. Co zrobić aby twoja marka stała się rozpoznawalna? Musisz pamiętać o kilku kluczowych zasadach.

Przygotuj swój plan gry.

Zanim na dobre rozpoczniesz swoją przygodę z social media wyznacz sobie cele i określ, na czym dokładnie ci zależy. Następnie przyjrzyj się konkurencji. Sprawdź co oferują twoi główni rywale, na jakich portalach są aktywni i oceń ich relacje z odbiorcami. Aby twoja firma została zauważona musi się czymś wyróżniać. Zaproponuj coś czego nie ma nikt inny.

Dla kogo?

Zastanów się nad grupą docelową. Chcąc dotrzeć do klientów musisz znać ich potrzeby, styl życia i zainteresowania. Spraw by poczuli się związani z tobą i z tym co oferujesz. Dostosuj język, formę i charakter wpisów do oczekiwań swoich odbiorców. Bądź przy tym autentyczny – musicie odbierać na tych samych falach.

Nie musisz być wszędzie!

Znasz już swoje cele, masz ułożony plan, wiesz dla kogo jest twoja oferta. To teraz kolej na wybór odpowiedniej platformy społecznościowej. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter, Snapchat, LinkedIn… można tak wymieniać bez końca. Jak to ogarnąć? Nie daj się zwariować – nie musisz być wszędzie. Skup się na jednym lub dwóch kanałach i bądź tam gdzie czeka twój odbiorca. W tym miejscu równie ważne są twoje własne predyspozycje. Wybierz platformę, z której po prostu lubisz korzystać. Prowadzenie firmowego profilu zatrybi jeśli będzie sprawiać ci przyjemność.

Bądź na bieżąco.

Kolejnym krokiem do sukcesu jest regularność. Twój profil nie może świecić pustkami. Pamiętaj, aby systematycznie go aktualizować. Jednak nie szalej z ilością. Nie musisz dodawać postów codziennie. Przesadne „bombardowanie” wpisami może jedynie zrazić niektórych klientów. Kieruj się zasadą „liczy się jakość, a nie ilość”. Aby posty były wartościowe i przykuwały uwagę muszą być przemyślane. Poświęć na to czas i zrób coś fajnego. Istotna jest również godzina publikacji. Im więcej aktywnych użytkowników, tym większa szansa, że twój wpis zostanie zauważony.

Nie przynudzaj.

Ilość postów wrzucanych codziennie do mediów społecznościowych jest ogromna. Co zrobić aby użytkownik zatrzymał wzrok akurat na twoim? Tutaj liczy się pomysł i różnorodność. Po pierwsze zadbaj o jego stronę wizualną. Odpowiednia kolorystyka, ciekawa grafika i ładne zdjęcia – to coś co przyciąga uwagę. Po drugie zaskakuj swoich odbiorców. Wrzucaj filmiki instruktażowe, przydatne porady, ciekawostki, pokazuj życie firmy od kuchni, organizuj konkursy z nagrodami – możliwości jest wiele. Jeśli twoje posty będą ciekawe, użytkownicy docenią to udostępniając je na swoich profilach.

Łap kontakt.

Nie bój się nawiązywać relacji. Daj się poznać. Jeśli otworzysz się na odbiorców zyskasz ich zaufanie, a tym samym poszerzysz swoje zasięgi. Rozkręcaj dyskusje, zachęcaj do dzielenia się opiniami, podziękuj za wybór twojej oferty. Skoro zależy Ci na sprawnie działających mediach społecznościowych – reaguj na wszystkie komentarze. Udowodnisz tym swoje zaangażowanie i zainteresowanie osobom po drugiej stronie ekranu. Czasem wystarczy zaledwie kliknąć „lubie to”. Niby niewiele, a potrafi działać cuda. Co ważne sprawnie odpowiadaj na wiadomości prywatne. Żadne pytanie nie powinno pozostać bez odpowiedzi.

Rozkręcenie biznesu w social mediach to długofalowy proces. Wymaga zaangażowania, kreatywności i znajomości bieżących trendów. Im wcześniej zaczniesz, tym większa szansa na sukces. Zatem ruszaj na podbój mediów społecznościowych – to wcale nie jest taka straszna sprawa. Powodzenia!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.