Ponad dwa miesiące temu szkolne dzwonki odezwały się, wprowadzając uczniów w nowy rok szkolny. To był czas pierwszych kroków dla uczniów pierwszej klasy, którzy stawiali swoje pierwsze kroki w fascynującym świecie nauki. Jednak nauka to nie tylko zdobywanie wiedzy, to także budowanie relacji i wspólnego rozwoju. W ostródzkim Młodzieżowym Centrum Kariery OHP, doradca zawodowy postanowiła dać młodym ludziom dodatkową okazję do poznania siebie nawzajem, organizując zajęcia pod hasłem „Poznajmy się”.
Spotkanie to było nie tylko okazją do wymiany podstawowych informacji o sobie nawzajem, ale przede wszystkim szansą na odkrycie zainteresowań i marzeń związanych z wybranym kierunkiem nauki. Każda osoba miała okazję opowiedzieć o sobie, swoich pasjach, co stworzyło atmosferę otwartości i akceptacji wśród uczestników.
Ważnym elementem tych rozmów było przedstawienie marzeń związanych z wybranym kierunkiem nauki. To nie tylko pozwoliło lepiej poznać nowych kolegów i koleżanki, ale także ułatwiło świadome planowanie edukacyjnej ścieżki. Wspólne marzenia, pasje i cele to fundament, na którym można budować trwałe relacje i wspierać się nawzajem w osiąganiu indywidualnych sukcesów.
Warto podkreślić rolę specjalistów i opiekunów z ostródzkiego Ochotniczego Hufca Pracy, którzy nie tylko zjednoczyli uczniów podczas tego spotkania, ale również zobowiązali się wspierać ich na ich edukacyjnej ścieżce. To właśnie poprzez takie inicjatywy młodzi ludzie zyskują nie tylko wiedzę, ale również inspirację, umiejętności społeczne i wsparcie niezbędne do osiągnięcia swoich zawodowych celów.
Spotkania z uczniami szkół branżowych przynoszą korzyści zarówno uczniom, jak i specjalistom zajmującym się rozwojem zawodowym. Inspiracja, zdobywanie wiedzy i nawiązywanie kontaktów w takim środowisku mogą znacząco przyspieszyć rozwój zawodowy młodych ludzi, jednocześnie łącząc ich z rzeczywistością rynku pracy.
Niech to spotkanie będzie nie tylko inspiracją, ale także solidnym fundamentem dla wszystkich uczniów, pomagając im w dążeniu do przyszłego sukcesu zawodowego.