Przyszli fryzjerzy OHP z Olsztyna wzięli udział warsztatach dotyczących kształtowania postaw przedsiębiorczych, zorganizowanych przez olsztyńskie Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży.
Młodzi ludzie zostali wyposażeni w solidną dawkę wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej z zakresu działalności gospodarczej, którą być może założą w przyszłości. Podczas zajęć młodzież pracowała nad stworzeniem biznesplanu dla wymyślonych przez siebie firm. W rezultacie powstały dwie koncepcje: firma groomerska „Tom & Jerry” oraz pracownia perukarska „Świat Peruk”.
Po profesjonalnym przygotowaniu biznesplanów przyszedł czas na omówienie działań marketingowych. Jak budować profesjonalny wizerunek firmy w Intrenecie? Jak promować swoją działalność online? Czym jest branding marki? Na te pytania odpowiedzi udzieliła Agnieszka Jasińska, konsultantka Enterprise Europe Network z Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Olsztynie. Młodzież dowiedziała się, że pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa ma ogromne znaczenie dla jego pozycji na rynku. Taki wizerunek sprawia, że firma jest postrzegana jako godna zaufania, co z kolei przekłada się na lojalność klientów oraz zwiększa szanse na pozyskanie nowych.
W ostatniej części warsztatów młodzież miała okazję spotkać się z Marceliną Russak-Szepel – przedsiębiorczą kobietą, nauczycielką prowadzącą zajęcia muzyczne dla dzieci i śpiewaczką operową. Pani Marcelina, będąc mamą małych dzieci, postanowiła połączyć swoje pasje z pracą w marketingu sieciowym. Podzieliła się swoją ścieżką edukacyjno-zawodową oraz przybliżyła młodzieży pojęcie i zasady pracy opartej na networkingu.