• Kontrast strony

20 wychowanków Ośrodka Szkolenia i Wychowania OHP w Radzyniu Podlaskim od 1 do 7 lipca uczestniczyło w obozie wakacyjnym „Góry moja pasja” w Karkonoszach. Wyjazd odbył się w ramach akcji „Wypoczynek z OHP – 2024”. Miejscem pobytu grupy była Szklarska Poręba, skąd młodzież pod opieką wychowawców realizowała swoje cele, czyli zdobywanie karkonoskich szczytów.

szpk 1

szpk 2

Zaczęliśmy od Szrenicy, potem był Zamek Chojnik, a na koniec pozostawiliśmy najwyższy szczyt – Śnieżkę – królową Karkonoszy, która słynie z pięknych widoków, ale także silnych wiatrów i dużego zachmurzenia. Mieliśmy jedno i drugie. Po zejściu z góry odwiedziliśmy jedno z najpiękniejszych schronisk PTTK, jakim jest „Samotnia”. Całość pokonaliśmy pieszo, wędrując górami i niosąc na plecach cały swój dobytek niezbędny podczas obozu wędrownego.

szpk 3

szpk 5

Podziwialiśmy krajobrazy i przepiękne wodospady (m.in. Wodospad Kamieńczyk, Wodospad Szklarki). Odwiedziliśmy słynną skałę „Chybotek”. Weszliśmy też na Złoty Widok, delektując się przepięknym widokiem na Góry Izerskie.

szpk 7

szpk 4

Oprócz wędrówek górskich niezwykłą atrakcją był park linowy „Trollandia” oraz pobyt w Cieplickich termach.

szpk 8

szpk 9

Na zakończenie pobytu w górach młodzież podziwiała Karkonosze i Góry Izerskie z wieży widokowej Wysokiego Kamienia. Na koniec była czas na zwiedzanie Szklarskiej Poręby i zakup pamiątki dla siebie i najbliższych. Cały wyjazd był dla uczestników OHP ciekawą przygodą i czasem letniego odpoczynku.

szpk 10

szpk 11

Tekst i zdjęcia: Iwona Karczmarz

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.