• Kontrast strony
„Wakacyjny czas z OHP bez używek i alkoholu”

„Wakacje z OHP ” w HP Polkowice tradycyjnie rozpoczęliśmy wyjazdem na wycieczkę. W tym roku obraliśmy na celownik Kopalnię Złota w Złotym Stoku. Na miejsce zbiórki w porannych godzinach każdy z uczestników przybył jeszcze przed czasem. Wszyscy zapakowaliśmy się do busa, którym już niejednokrotnie podróżowaliśmy po naszym pięknym Dolnym Śląsku. Po krótkim przywitaniu zostały przeprowadzone pogadanki na temat bezpieczeństwa w podróży oraz podczas całodniowego pobytu na wycieczce. Kiedy dojechaliśmy na miejsce mocno prażyło już słońce. Z uśmiechem na twarzy i ulgą wchodziliśmy do podziemnej trasy turystycznej w Kopalni Złota. Pani Weronika przewodnik wycieczki opowiadając historyczne ciekawostki przeprowadziła nas przez Sztolnię Gertruda, pełnej zakamarków i prawdziwych ciekawostek jak skarbiec i pracownia alchemiczna. Dotarliśmy do jedynego w Polsce Podziemnego Wodospadu w Sztolni Czarnej. Kiedy jechaliśmy „ Podziemną Pomarańczową Kolejką” oczy otwierały nam się coraz bardziej z zaciekawienia a wrażenia i emocje sięgały zenitu. Młodzież oraz wychowawcy po spotkaniu z duchem kopalnianym Gertrudy w „popłochu uciekli” płynąć łódką po zalanej sztolni. Było dużo śmiechu, wrażeń strachu i mieszanych emocji otoczonej wiedzą historyczną o Kopalni tak odmiennej od naszych teraźniejszych kopalni, które mijamy codziennie w drodze do domu. Czas na przerwę, posiłek i pamiątkowe zakupy minął szybko bo już czekała na nas jedyna w Europie Średniowieczna Osada Górnicza. Przenieśliśmy się w swoistą podróż w czasie w trakcie której poznaliśmy początki wydobycia złota. To niesamowite przeżycie własnymi rękami spróbować różnych drewnianych machin, które ułatwiały pracę górnikom. Wszyscy byli zaciekawieni i chętnie przejechali się czołgiem Leonarda Da Vinci ! Środa upłynęła błyskawicznie szczególnie na koniec wycieczki bo pojawiły się grzmoty i średniowieczna ulewa. Poznaliśmy historię kolejnego miejsca, które leży niedaleko naszego miasta. To dopiero początek „Wakacji z OHP” na kolejne atrakcje zapraszamy wszystkich uczestników. Wycieczka została zorganizowana dla młodzieży HP Polkowice przy udziale dofinansowania z Urzędu Gminy Polkowice oraz Dolnośląskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy we Wrocławiu. Dziękujemy bardzo za współpracę. Zapraszamy na fanpage HP Polkowice: https://www.facebook.com/hppolkowice

Opracowanie: Barbara Mazur wychowawca 1-23 HP Polkowice,
Zdjęcia: Agnieszka Swereda wychowawca 1-23 HP Polkowice,

240627 p2240627 p3240627 p4240627 p5240627 p6240627 p7

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.