Na zajęciach wychowawczych w Zespole Szkół Nr 2 w Dzierżoniowie gościliśmy Panią Monikę Szymańską-Śledź Rzecznika Praw Konsumenta. Praca Pani Rzecznik polega na rozpatrywaniu spraw konsumenckich. Dotyczą one zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych łączących konsumenta z przedsiębiorcą. Do zadań rzecznika należą: bezpłatne porady dla konsumentów i informacje prawne w celu ochrony interesów konsumentów. Statystyka pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszy się pomoc świadczona przez Rzecznika Konsumentów. Wsparcie rzecznika z pewnością pomoże uniknąć nie tylko niepotrzebnego stresu, ale przede wszystkim finansowych kosztów. Nasi uczestnicy wykazywali zainteresowanie, poprzez zadawanie wielu różnych pytań, dotyczących omawianych aspektów. Z zaciekawieniem słuchali odpowiedzi na nie i widać było, że chcieli poszerzyć swoją wiedzę. Takie spotkania kształtują w młodych ludziach umiejętności biznesowe, przydatne na rynku pracy a także postawy przedsiębiorcze, kiedy w przyszłym życiu spotykając się z różnymi sytuacjami, jako konsumenci, będziemy znali swoje prawa i obowiązki, a tym samym unikniemy wiele zagrożeń.
Tekst i zdjęcia: Magdalena Kapuścińska-Janek- Wychowawca 1-7 HP w Dzierżoniowie