• Page contrast

Ferie zimowe czas odpoczynku od obowiązków szkolnych, jednak nie dla rozwijania zawodowych umiejętności. W Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży we Włocławku w okresie ferii zimowych specjaliści rozwoju zawodowego prowadzili spotkania indywidualne oraz zajęcia grupowe.

Młodzież zagrała w gry planszowe m.in. „Chłopską Szkołę Biznesu” rozwijającą umiejętności przedsiębiorcze. To planszowa gra ekonomiczna, została opracowana przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne, służące do pracy z grupą. Gra jest prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników z tkackiego ośrodka w Andrychowie z XVIII wieku. Gry planszowe łączą zabawę z rozwojem umiejętności miękkich tj. komunikacja, zarządzanie czasem, współpraca, kreatywność, zdolności negocjacyjne, logiczne i analityczne myślenie, które są oczekiwane na rynku pracy.

Doradca zawodowy w czasie spotkań indywidualnych zastosowała nowoczesne i profesjonalne narzędzie jakim są Karty Wyboru PROFESKI, które wspierają w planowaniu kariery, wyborów, określaniu zasobów własnych a przy okazji motywowaniu do działania i aktywizacji.

Podczas zajęć młodzież uzyskała informacje i niezbędne wskazówki dotyczące ich wejścia na rynek pracy. Uczestnicy dowiedzieli się również czym są Instytucje Rynku Pracy oraz jaki jest cel podejmowanych przez nich działań, do których należy dążenie do pełnego i produktywnego zatrudnienia, rozwoju zasobów ludzkich, osiągnięcia wysokiej jakości pracy, wzmacniania integracji oraz solidarności społecznej, zwiększenia mobilności na rynku pracy.

Młodzież skorzystała z oferty pracy na ferie jaką była inwentaryzacja. Uczniowie chętnie korzystają z możliwości podjęcia pracy krótkoterminowej oferowanej przez pośrednik pracy z Młodzieżowego Biura Pracy. Stwarza to możliwość zdobycia nowego doświadczenia, które przyda się w przyszłości, zawarcia nowych znajomości oraz umiejętność planowania własnego czasu pomiędzy nauką, praktyką zawodową, a praca dorywczą.

Podczas ferii uczestnicy kształtowali swoje postawy przedsiębiorcze, rozwinęli kreatywność, innowacyjność w działaniu oraz zwiększyli motywację do własnego rozwoju zawodowego. Zdobyli wiedzę wskazaną przy poszukiwaniu i podjęciu zatrudnienia.