flaga Ukrainy
  • Page contrast

Dnia 24 lutego 2025 roku w Ośrodku Szkolenia i Wychowania OHP w Człuchowie odbyły się „Warsztaty Gamingowe”. Ferie zimowe to czas, który pozwala młodzieży na odpoczynek od codziennych obowiązków szkolnych. Dla uczestników OHP w Człuchowie, którzy zdecydowali się zostać na ten czas w internacie, przygotowano szereg ciekawych wydarzeń, pozwalających im nie tylko odpocząć, ale także rozwijać swoje pasje i umiejętności.

Podczas warsztatów, uczestnicy mieli szansę na praktyczne zajęcia związane z tworzeniem prostych gier komputerowych. Młodzież zapoznała się z podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi w tej dziedzinie, a także nauczyła się, jak stworzyć własną, podstawową grę. Tego typu zajęcia są doskonałą okazją, by rozwijać zdolności techniczne, a także kreatywność. Po ukończonych zajęciach warsztatowych uczestnicy zostali również zapoznani z historią powstania pierwszych gier komputerowych, które zapoczątkowały rewolucję w świecie rozrywki. Pierwsza gra komputerowa, która uznawana jest za protoplastę gier wideo, to „Tenis for Two”, stworzona w 1958 roku przez Williama Higinbothama. Jednak prawdziwą rewolucję w tej dziedzinie przyniosła gra „Pong” – wydana przez Atari w 1972 roku. To właśnie ta gra wprowadziła masową publiczność w świat gier wideo, dając początek ogromnemu przemysłowi rozrywki. Poznanie tych historycznych faktów pozwala młodzieży zrozumieć, jak szybko ewoluował świat gier komputerowych oraz jak wpływały one na kulturę i technologię. Choć gry komputerowe często postrzegane są, jako forma rozrywki, to posiadają także wiele korzyści, o których warto pamiętać. Przede wszystkim gry rozwijają umiejętności logicznego myślenia, poprawiają zdolności strategiczne oraz koncentrację. Ponadto, niektóre gry mają pozytywny wpływ na zdolności społeczne, umożliwiając współpracę w zespole, komunikację i budowanie relacji z innymi graczami.

Warsztaty z tworzenia gier, historia pierwszych gier komputerowych oraz zapoznanie z korzyściami płynącymi z grania to tylko niektóre z atrakcji, które pozwoliły młodzieży na twórcze spędzenie czasu w ferie.

warsztaty_gamingowe_1.jpg

Autor tekstu: Bartosz Capar / Bartosz Jażdżewski
Autor zdjęć: Bartosz Capar / Bartosz Jażdżewski