
Niskie poczucia własnej wartości, poszukiwanie sensu życia, stany lękowe, brak wsparcia ze strony najbliższych, przemoc w rodzinie - to częste problemy z jakimi borykają się nastolatkowie. 17 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci i Młodzieży jako forma wsparcia dla osób, które nie mają do kogo zwrócić się o pomoc.
Całodobowe telefony zaufania i czaty internetowe działają, aby wspierać dzieci i młodzież w obliczu kryzysu systemu psychologicznej opieki zdrowotnej. Statystyki wskazują, że sytuacja od wielu lat się pogarsza, a z badań wynika, że już co drugi nastolatek padł ofiarą przemocy rówieśniczej, co szósty się okaleczał, a aż 7 proc. przyznaje się do próby samobójczej.
Aby dać młodzieży wiedzę, gdzie szukać pomocy, wychowawcy 9-19 Hufca Pracy w Dębicy zorganizowali akcję informacyjną na temat telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży. Skupiliśmy się na dwóch całodobowych infoliniach: 800 12 12 12 – to telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka i 116 111 – gdzie konsultantami są psycholodzy i pedagodzy z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz na czacie internetowym – czat.brpd.gov.pl.
Uczestnicy dostali broszurę informacyjną na temat telefonów zaufania dla młodzieży, w szkole zaś uczniowie przygotowali gazetkę na ten temat.
Autor tekstu i zdjęć: Adriana Duda