W ramach akcji rekrutacyjnej do jednostek wychowawczych Ochotniczych Hufców Pracy, pracownicy Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Pile zrealizowali liczne działania promocyjno-informacyjne. II kwartał 2021 roku obfitował w spotkania mające na celu przedstawienie oferty edukacyjnej Hufca Pracy 15-33 w Czarnkowie oraz Ośrodków Szkolenia i Wychowania 15-3 w Szamocinie i 15-28 w Próchnowie. Doradcy zawodowi i pośrednik pracy z Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży zrealizowali spotkania z doradcami zawodowymi i pedagogami szkolnymi wszystkich publicznych szkół podstawowych i branżowych w mieście. Kolejnym obszarem działania były jednostki z zakresu pomocy społecznej, tj.: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Klub Integracji Społecznej, Monar-Markot, Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy, Asystenci rodziny oraz Zespoły Kuratorskiej Służby Sądowej. Pracownicy Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży swoimi działaniami objęli również przedsiębiorstwa lokalne w celu pozyskania potencjalnych miejsc praktyk zawodowych dla wychowanków czy stałych ofert pracy dla tegorocznych absolwentów jednostek wychowawczych. Oferta Ochotniczych Hufców Pracy wzbudziła zainteresowanie zarówno kadry pedagogicznej, jak i pracowników jednostek pomocy społecznej, którzy skierowali do Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Pile rodziców z dziećmi zainteresowanych nauką zawodu w ośrodkach. W efekcie udało się zrekrutować siedmiu uczestników do Ośrodka Szkolenia i Wychowania w Próchnowie na poziomie szkół podstawowej i branżowej. Największe zainteresowanie wyborem nauki zawodu dotyczyło profesji mechanika samochodowego i stolarza. Spotkania z pracodawcami również przyniosły wymierny efekt w postaci pozyskania dziesięciu ofert pracy stałej dla absolwentów. Poza spotkaniami realizowane są działania informacyjno-promocyjne za pośrednictwem poczty elektronicznej i tradycyjnej poprzez rozsyłanie broszur, plakatów i aktualnych ofert edukacyjnych jednostek wychowawczych do okolicznych gmin miejsko-wiejskich. Kadra deklaruje, że to nie koniec i nadal będzie kontynuować przedsięwzięcia w ramach kampanii promocyjno-informacyjnej.